Frisbeegolfbanen i Biri – reddet fra jungelen

Frisbeegolfbanen i Biri har fått seg en skikkelig oppstramming!

Fire karer fra den legendariske «Torsdagsklubben» ble brutalt tilbakekalt fra feriemodus (parasoll byttet ut med ryddesag) og tok opp kampen mot naturkreftene på onsdag.

For å si det sånn: Vegetasjonen hadde tatt helt overhånd. Og selv om banen har egne «ansatte» i form av fire beitende geiter, måtte selv de gi opp – dette ble for heftig, selv for proffe gressklippere.

Men etter 12 innsatsfylte arbeidstimer stod heltene igjen med seier: Banen er nå ryddet og framkommelig! Det betyr at du igjen kan gå 9-hullsbanen uten å forsvinne i krattet – og kanskje til og med finne igjen discen din (for de med noenlunde presisjon, i hvert fall ).

Biri IL krysser nå fingrene for å få på plass en frisbeegolfgruppe som kan holde anlegget i sjakk framover – og sørge for at jungelen ikke gjør comeback.

Og til deg som kjenner det krible litt i dugnadsånden: Biri IL stiller med ryddesager til utlån.

Her er det bare å bli med og redde banen – én busk av gangen!